חה"כ רייטן: "תפיסה שונה של המדינה את אסונות כמו אסון מירון"

המהדורה המרכזית No Comments on חה"כ רייטן: "תפיסה שונה של המדינה את אסונות כמו אסון מירון"

יו"ר ועדת העבודה והרווחה אפרת רייטן בראיון הערב  ב"מהדורה המרכזית" עם אבי מימרן: "כמו שאמרתי היום המליאה, מה שהוביל אותי לנסח את הצעת החוק הזו, ריגש אותי שגם הקואליציה וגם האופוזיציה הצביעו בעד" | "מדובר כאן בתפיסה שונה של המדינה את אסונות כמו אסון מירון או האסון בוורסאי או בנחל צפית" | האזינו:

אסון נחל צפית צילום: Hadas Parush/Flash90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

חברת הכנסת אפרת רייטן, יו"ר ועדת העבודה, הרווחה והבריאות מטעם מפלגת העבודה, בראיון הערב  ב"מהדורה המרכזית" עם אבי מימרן: "כמו שאמרתי היום המליאה, מה שהוביל אותי לנסח את הצעת החוק הזו, ריגש אותי שגם הקואליציה וגם האופוזיציה הצביעו בעד, אפס מתנגדים ותמיכה גורפת של הממשלה" אמרה רייטן. "למעשה מדובר כאן בתפיסה שונה של המדינה את אסונות כמו אסון מירון או האסון שטיפלתי בו כעורכת דין אסון השיטפון בנחל צפית או אסון וורסאי".

"אנחנו מדברים על מקרים שיש בהם מעורבות של חברות ביטוח, אבל מדובר במקרים שיש בהם וודאות גבוהה שיש בהם אחריות של המדינה. קח לדוגמה את אסון מירון, למחרת היום ראש הממשלה לשעבר הודיע על יום אבל לאומי – מתוקף מה הוא הודיע? האם יש יחס אחר של המדינה? החוק שלי נועד להסדיר את זה" אמרה רייטן.

"עם מרכז המחקר בכנסת עשינו סקירה משווה של חוקים דומים בארצות הברית ובאירופה, במדינות שונות יש מתווים שבהם המדינה אומרת שצריך לפעול אחרת במקרים מסוימים, בדיור, בתמיכה – הושטת יד ולקיחת אחריות של המדינה". רייטן התייחסה להשפעה של החוק שיכליל את נפגעי אסון מירון "יש תחושה משר הרווחה שיחילו את זה גם על נפגעי מירון למרות הקושי החקיקתי".

האזינו:



0 תגובות